Ajokokemuksia
Kävimme koko porukalla ajamassa viikonlopun yli Kihniön suunnalla. Tapaaminen oli ensimmäinen, johon kaikki pääsivät paikalle. Tärkeimpänä lopputuloksena oli, että päätimme tavata seuraavan kerran rajan ylityksen merkeissä!
Perjantai-iltana tutustelimme toisiimme, katselimme karttoja ja sovimme ajoreitistä. Samalla puhelimme matkailuun liittyvistä ajatuksistamme, kokemuksistamme ja arveluistamme. Oli erittäin hyödyllistä ottaa aikaa tähän; olemmehan me toisillemme (vielä kohtuullisen) tuntematonta sakkia.
Lauantaina vaihdoimme Pasin pyörään uudet karkeammat Heidenau K60 renkaat. Urakkaan meni noin 2 tuntia, eikä suurempia ongelmia syntynyt. Päivän kiersimme erikokoisia teitä maanteistä metsä(auto)teihin, osin varsin vauhdikkaasti edeten. Pyörät olivat kevytversioituna ilman sivulaukkuja ja muita varusteita.
Sunnuntain ohjelmassa oli Matin renkaiden vaihto Metzlerin Touranceihin; aikaa meni samat 2 tuntia. Renkaat olivat ehkä hieman tiukemmat, ja hankalammat vaihtaa.
Muutamia perusmuutoksia teimme suunnitelmiin:
- telttaa emme ota
- varapolttoainetta tulee mukaan 2 x 5 litraa
- otamme yhden etu- ja takarengaskerran vahinkojen varalle (ulko- ja sisärenkaat)
- keitin ja polttoaine lähtee hätävaraksi, samoin kevytmajoite
- paperikartat laminoidaan ja jaetaan kaikille pyörille
- jokaiseen pyörään tulee tankkilaukku
- vain yhteen pyörään tulee työkalusarja
- jokaiselle tulee mukaan makuupussi ja -alusta
- ajopäiville pyrimme pitämään mukana yhden yönseudun muonaa hätävaroiksi
- öljyä tulee mukaan 2 x 1 litra
Rukan asut toimivat lähes jatkuvasta sateesta huolimatta kovasti hyvin. Lämpöliivi on erityisesti hyvä!
+Pasi
Perjantai-iltana tutustelimme toisiimme, katselimme karttoja ja sovimme ajoreitistä. Samalla puhelimme matkailuun liittyvistä ajatuksistamme, kokemuksistamme ja arveluistamme. Oli erittäin hyödyllistä ottaa aikaa tähän; olemmehan me toisillemme (vielä kohtuullisen) tuntematonta sakkia.
Lauantaina vaihdoimme Pasin pyörään uudet karkeammat Heidenau K60 renkaat. Urakkaan meni noin 2 tuntia, eikä suurempia ongelmia syntynyt. Päivän kiersimme erikokoisia teitä maanteistä metsä(auto)teihin, osin varsin vauhdikkaasti edeten. Pyörät olivat kevytversioituna ilman sivulaukkuja ja muita varusteita.
Sunnuntain ohjelmassa oli Matin renkaiden vaihto Metzlerin Touranceihin; aikaa meni samat 2 tuntia. Renkaat olivat ehkä hieman tiukemmat, ja hankalammat vaihtaa.
Muutamia perusmuutoksia teimme suunnitelmiin:
- telttaa emme ota
- varapolttoainetta tulee mukaan 2 x 5 litraa
- otamme yhden etu- ja takarengaskerran vahinkojen varalle (ulko- ja sisärenkaat)
- keitin ja polttoaine lähtee hätävaraksi, samoin kevytmajoite
- paperikartat laminoidaan ja jaetaan kaikille pyörille
- jokaiseen pyörään tulee tankkilaukku
- vain yhteen pyörään tulee työkalusarja
- jokaiselle tulee mukaan makuupussi ja -alusta
- ajopäiville pyrimme pitämään mukana yhden yönseudun muonaa hätävaroiksi
- öljyä tulee mukaan 2 x 1 litra
Rukan asut toimivat lähes jatkuvasta sateesta huolimatta kovasti hyvin. Lämpöliivi on erityisesti hyvä!
+Pasi
1 Comments:
Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»
Lähetä kommentti
<< Home